• Zmień kontrast
  • Czcionka
  • A
  • A+
  • A++

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 2 im.M.Konopnickiej w Sycowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej sp2sycow.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2013.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018-08-10.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Dla strony  sp2sycow.szkolnastrona.pl przeprowadzono samoocenę dostępności oraz skorzystano z narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa  sp2sycow.szkolnastrona.pl spełnia wymagania w 89,13%

 Nieprawiłowości:

  • Obrazy nie mają atrybutu alt
  • Przycisk używany do etykietowania kontrolki formularza ma wartość tekstową, której nie można użyć do określenia przeznaczenia kontrolki formularza. 
  • Do przycisku nie jest przypisany tekst, którego można użyć jako nazwy.
  • Link nie zawiera treści ani tytułu, a atrybut alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje. 
  • Element wejściowy typu radio, pole wyboru, plik, tekst lub hasło, element wyboru lub obszar tekstowy nie ma tytułu ani powiązanej etykiety. 

Powody powyższych niezgodności: strona internetowa była budowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-12.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor szkoły- Edyta Ptak, e-mail: sekretariat@sp2sycow.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 62 785 51 57. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dojście do budynku szkoły dostosowane jest do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością i percepcją, uwzględnia bezpieczeństwo poruszania się użytkowników. 

Ciągi piesze zapewniają samodzielność poruszania się osobom z ograniczoną mobilnością.

Teren szkoły jest ogrodzony, a furtka umożliwia swobodny wjazd poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Przy wejściu do budynku znajduje się „plac przedwejściowy”. Ławki i stojaki na rowery ustawione są poza trasą wolną od przeszkód, aby nie blokowały dojść do budynku i nie stanowią zagrożenia dla uczniów z niepełnosprawnościami. 

Wszystkie wejścia do szkoły są dostosowane do potrzeb OzN. Uczniowie wchodzą do szkoły przez  główne wejście lub wejściem bocznym od strony stołówki szkolnej.

Główne wejście do budynku przeznaczone dla OzN znajduje się na poziomie terenu. Elementem strefy wejściowej budynku jest hol. W jego przestrzeni nie znajdują się żadne elementy, które mogłyby ograniczać poruszanie się użytkowników. Wyeliminowane są progi w drzwiach i wycieraczki wystające ponad powierzchnię ruchu.

Główne wejście budynku jest łatwo rozpoznawalne dzięki właściwej konstrukcji, formie i lokalizacji. Zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz budynku ustawione są ławki tak, aby osoba słabowidząca mogła poczekać na akomodację wzroku do istniejących warunków. 

Dostępność przestrzeni strefy wejścia zapewniają też materiały wykończeniowe i kolorystyka. 

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.

Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pochylni, platform, informacji głosowych i pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Nie można skorzystać z tłumacza języka migowego na miejscu w szkole lub online.